انواع وایت برد


1- وایت برد شخصی

توضیحات: مواد اولیه تخته وایت برد را می توان در رول ها، ورق ها و تخته های پیش ساخته خریداری نمود و با توجه به سفارش ها و استفاده های مختلف، تخته وایت برد هایی در سایز های کوچک تهیه نمود. معمولا پشت تخته وایت برد های کوچک ازچسب یا مگنت استفاده می شود که نصب آن را برای نوشتن ساده می سازد. تخته وایت برد های میزی، تقویم های دیواری، تبلیغات روی یخچالی، لیست قیمت برخی فروشگاه ها مثل میوه فروشی و تخته وایت برد های کودکانه از موار استفاده تخته وایت برد های کوچک می باشد.

وایت برد شخصی

ساده ترین نوع وایت برد

2-وایت برد دیواری

توضیحات : تخته وایت برد های بزرگ دیواری برای نمایش و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مقابل تمامی افراد قرار می گیرد. امروزه از تخته وایت برد های دیواری علاوه بر کلاس در دفاتر اداری، منازل، شرکت ها و رویداد هایی مانند جلسات طوفان فکری که نیاز به یادداشت برداری دارند استفاده می شود.

مواد اولیه جهت ساخت تابلو وایت برد :

1- ملامین
یک ورقه ی رزین که معمولا روی یک لایه چوبی قرار می گیرد، بستر لایه چوبی می تواند از تخته خرده چوب تا ام دی اف متنوع باشد. تخته های ملامینی به دلیل مقدار بالا رزین موجود در مواد اولیه، از انواع با کیفیت تخته وایت برد ها به شمار می آیند. بعضی از تخته های ملامینی برای مدت طولانی تمیز و بدون سایه باقی می مانند در صورتی که نوع ارزان تر تخته وایت برد های ملامینی اینگونه نیستند و بعد از مدت کوتاهی استفاده دیگر سفیدی اولیه را ندارند و باید مرتبا با دستمال مرطوب تمیز شوند. به طور کلی اینگونه تخته وایت برد های ارزان قیمت بیشتر برای استفاده محیط های غیر سازمانی مناسب است که معمولا در همه ی فروشگاه های نوشت افزار و ملزومات اداری موجود است. این دسته از تخته وایت برد های ارزان برای مکان هایی که استفاده آن ها از تخته وایت برد زیاد است مثلا مدارس یا آموزشگاه های تدریس زبان های خارجی اصلا مناسب نمی باشد. در صورت استفاده این نوع تخته وایت برد در محیط های با استفاده زیاد، به مرور زمان رنگ روی آن از بین می رود و سطح یا لایه زیرین مجدد نمایان می شود.

2- استیل یا آلومینیوم
تخته وایت برد های استیل یا آلومینیوم نیز دارای طیف گسترده ای از کیفیت هستند. سطوح رنگ شده نرم و براق تر می باشند که منجر به بهتر پاک شدن تخته وایت برد می شود. سطح رنگ شده تخته وایت برد معمولا از چند لایه پوشش تشکیل شده است که پوشش هایی که خود از یک رنگ پایه معمولا سفید و یک ساخت پوششی شفاف ایجاد شده است که عامل اصلی پاک شدن تخته وایت برد بدون آب است. منظور از استیل رنگ شده طیف گسترده ای از رنگ ها است که از پوشش های پرتوهای الکترونی تا اشعه ی یو وی متفاوت است. تخته وایت برد استیل یا آلومینیوم با رنگ تجاری خوب دارای خواصی است که باعث شود سطح تخته به راحتی بدون نیاز به دستمال مرطوب به راحتی پاک شود. همچنین اگر بر اثر بی دقتی با ماژیک پرمننت روی تخته وایت برد نوشته شود، این امکان برای تخته وایت برد های استیل کیفیت بالا وجود دارد که مطالب و خطوط روی آن را پاک کرد و بتوان مجددا از سطح سفید تخته وایت برد استفاده نمود.
از ویژگی های تخته وایت برد آلومینیوم می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

پروفیل آلومینیوم وایت برد

پروفیل آلومینیوم

سطح تخته وایت برد های استیل مغناطیسی هستند و بر روی آن میتوان از مگنت ها و تخته پاک کن های آهن ربا دار استفاده نمود. سطوح آلومینیومی رنگ شده را،در انواع دیگر تخته وایت برد هایی که مغناطیسی نیستند وهمچنین قیمت گران تری دارند به ندرت به عنوان پایه به کار می برند. تخته وایت برد های استیل پوشش دار معمولا به عنوان تخته وایت برد های سفارشی پوشش دار به فروش می رسد. برای نمونه تخته وایت برد های ردیابی، اطلاعات بیمار، مسابقات و تخته های آموزشی از نوع تخته وایت برد های استیل می باشند.
لمینت:
عملکرد این مدل تخته وایت برد نیز به مقدار بسیار زیادی به مقدار رزین استفاده شده در آن بسته است. اساسا در این دسته از تخته وایت برد ها از ملامین به عنوان پوشش عملکردی استفاده می کنند بنابراین به نوعی به دسته تخته وایت برد های ملامینی نیز قرار می گیرند. بسته به تولید کننده (و البته قیمت) تخته وایت برد های لمینیتی معمولا نفوذ پذیری کمتری دارند ودر برابر لکه و سایه ها بسیار مقاوم می باشند. تخته وایت برد های لمینیتی از انواع دیگر تخته ها کمتر رایج هستند چرا که آن ها معمولا در ترکیب با چیز دیگری مثل کابینت، در و یا لایه ی رویی میزها استفاده می شود.

whiteboard-laminet

عملکرد این مدل تخته وایت برد نیز به مقدار بسیار زیادی به مقدار رزین استفاده شده در آن بسته است.

3-چینی یا سرامیک
وکش های سرامیکی تخته وایت برد، در کوره های مخصوص حرارت می بینند و بر روی تخته های استیل قرار می گیرند. سطوح سرامیکی بادوام ترین نوع روکش های تخته وایت برد ها هستند به طوری که حتی اکثر آن ها وارانتی مادام العمر دارند به همین دلیل این نوع تخته وایت برد ها برای استفاده های سنگین و صنعتی کاربرد فراوانی دارند. بر روی این نوع تخته وایت برد مگنت و آهن ربا نیز استفاده نمود و همچنین در برابر خراش بسیار مقاوم هستند البته اجسلم سخت تر از شیشه مانند الماس می تواند آنها را خراش دهد. سطح سرامیکی را می توان با هر نوع رایت یا ماده ی شوینده ای که برای شیشه مناسب است پاک نمود و در مرحله ی آخر برای جلوگیری از هرگونه لک شدن یک بار با آب تمیز نمود. مهم ترین مزیت تخته وایت برد های چینی یا سرامیکی این است که آنها جوهر ماژیک های غیر وایت برد را به خود جذب نمی کنند و نوشته یا خطوط به جا مانده از ماژیک غیر وایت برد را می توان با استفاده از محلول هایی مثل اتانول، ایزوپروپانول یا استون پاک نمود. و در صورت نمود هیچ یک از این ها می توان با خود ماژیک وایت برد روی نوشته ها کشید و سپس پاک نمود.

وایت برد سرامیکی یا چینی

انواع وایت بردهای سرامیکی یا چینی

4-شیشه سکوریت
این گونه تخته وایت برد ها شیشه هایی هستند که پشت آنها رنگ های مختلفیخورده است. معمولا از رنگ سفید برای تخته وایت برد های شیشه ای استفاده می کنند. این تخته ها در اکثر مواقع بدون قاب مورد استفاده قرار می گیرند.

وایت برد شیشه ای

معمولا از رنگ سفید برای تخته وایت برد های شیشه ای استفاده می کنند.

5-پلی پروپیلن
فیلم پروپیلن از انواع دیگر موادی است که برای سطح تخته وایت برد استفاده می کنند. این نوع تخته وایت برد ها موقتی هستد و برای مصارف کم کاربرد دارند. بر روی این تخته وایت برد ها تنها می توان با ماژیک وایت برد نوشت و و خیلی سریع پاک نمود تا جذب آن نشود.

پلی پروپیلن

تخته وایت برد های دانشگر ، اصغری در سایزهای مختلف

ثبت نام در سایت

دسته‌ها

انواع تخته وایت برد

دانشگر اصلی فقط با نام اصغری و شماره تلفن های 66214972-66214971
فهرست